mandag 5. oktober 2015

CADm2: Oppgavedag 2

Etter litt trøbbel på oppgavedag 1, så fikk jeg endelig til teksturene idag. Hva jeg hadde gjort feil vet jeg ikke, men plutselig så var de der.
Først så gresset sånn ut. helt flatt og ensfarget.
Så la jeg på bump map, som så alt for stor ut, siden det ble store svarte striper.
La til en bakgrunn, ved hjelp av bildemur-teknikken. Det ser litt rart ut i skjøtene, men det får bare være.
Så etter å ha fikset teksturer med bump map til rett størrelse, åpnet jeg renderbildene i photoshop der jeg la på entourage og skygger, samt finpusset litt på bildet. Resultatet ble slik:

Ikke helt fornøyd med bakgrunnen som ser veldig rar ut i "sømmen". Jeg forsøkte å legge inn bakgrunn ved hjelp av IBL-teknikken også, men det egnet seg ikke med det bakgrunnsbildet jeg hadde fra oppgavedag 1. 
Gresset ble seende veldig flatt ut, til tross for bump map, og panelet på huset kommer heller ikke så godt frem som jeg skulle ønske. 
Materialer i Max synes jeg er veldig vrient, da jeg ikke ser hva som skjer med en gang jeg endrer innstillingene (antagelig litt treg PC). Det blir mye fomling i blinde, og ofte ett skritt frem og to tilbake. Photoshop er jeg mer komfortabel med.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar