![]() |
hvor i alle dager ble det av arch & design og materialene? |
![]() |
Ble da materialer til slutt.. Og Fredrik satte opp kameraer for renderbilder, lys og et "rom" |
![]() |
Ett av renderbildene Fredrik lagde, her sees materialene bedre. |
Dag 7
I dag brukte jeg tiden på å lage en keyframeanimasjon av klokka i 3Ds Max, hvor alle tannhjul og visere går rundt, og pendelen går frem og tilbake. Jeg brukte noen timer på å gjøre det første gang, der jeg startet med at én time på klokka skulle vare i 4 sek på film. Dette ble jo litt problematisk da jeg kom til de delene som beveget seg hvert sekund, så da måtte jeg gå tilbake og endre keys til alle delene. Jeg endte opp med én time på klokka er 15 sek på filmen.
Det var utfordrende å få alle tannhjul til å passe i forhold til hverandre, men jeg innså til slutt at jeg ikke kunne være SÅ pirkete, og måtte være fornøyd med at animasjonen så riktig ut, ikke at ALLE deler som synes og ikke skulle bevege seg helt riktig i forhold til hverandre.
Fredrik hadde også tipset meg om noen innstillinger som kunne gjøre det ferdige produktet bedre, så jeg fant noen tutorials på youtube om ambient occlusion, og satte den til render over natten.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar